SEA Consulting

Waarvoor staat SEA?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. Daarmee bedoelt men het tegen betaling online adverteren via zoekmachines. Wanneer potentiële klanten bepaalde zoektermen intikken, verschijnt jouw gesponsorde bericht tussen de zoekresultaten. Die advertentie is gelinkt naar een landingspagina op jouw website.
SEA maakt het mogelijk om je doelgroep heel gericht aan te spreken. Zo kan je de mogelijke ontvangers afbakenen op regio, taal of interesse. Je kan dus voor een groot deel beïnvloeden wie uiteindelijk op jouw site terecht komt en met welk doel. Een voorbeeld van zo’n programma waarmee je SEA-advertenties kan beheren, is Google Ads.

Het verschil tussen SEO en SEA

Zowel SEO als SEA hebben te maken met de online vindbaarheid van je bedrijf. SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie. SEO bepaalt hoe hoog een website eindigt tussen de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Terwijl je voor SEA moet betalen voor advertenties, kan je met een goede SEO gratis bezoekers genereren. Het kan wel een tijdje duren voor je het effect van je SEO terugziet in de zoekresultaten. Advertenties in zoekmachines zijn meteen zichtbaar, tot de betaalde campagne wordt stopgezet tenminste. De resultaten van SEO zijn wel blijvend, wanneer het een beetje wordt onderhouden.

Gratis optimalisatie en betaalde advertenties vullen elkaar perfect aan. Informatie die je verkrijgt vanuit het ene, kan je inzetten voor het andere. Om je online verhaal optimaal te doen renderen, is een goede wisselwerking tussen SEO en SEA onontbeerlijk.

Haal meer uit SEA via consultancy

Met Search Engine Advertising aan de slag gaan, is meer dan zomaar een bericht tegen betaling in de kijker zetten. Om er echt resultaat uit te halen, zit er best een goede marketingcampagne achter. De juiste keywords selecteren en de doelgroep bepalen zijn essentieel om je echte (verkoops)doel te bereiken. Daarnaast moet je de juiste advertentie kiezen die voor de laagst mogelijke prijs een zo hoog mogelijk rendement haalt.

Een behoorlijk karwei dus, waarvoor heel wat gespecialiseerde kennis nodig is. Wanneer je in zee gaat met een SEA-consultant, laat je je online vindbaarheid achter in de handen van een expert. Bovendien weten ze met al hun ervaring hoe je van bezoekers ook echte klanten kan maken. Vaak kan je trouwens je SEO en SEA aan hetzelfde consultancybedrijf uitbesteden. Zo is alles mooi op elkaar afgestemd. Je bespaart jezelf veel tijd en moeite om een veel beter resultaat neer te zetten.

Competenties benoemen, verbinden en doen groeien. Dat is onze uitdaging.


Hoe zorgt u ervoor dat u hoog op de eerste pagina van Google prijkt? En dat mensen ook op uw link klikken?
Bij eXsto begeleiden we bedrijven in hun digitale groei. Internet en digitaal zakendoen is ondenkbaar geworden in onze moderne samenleving.