SEO Consulting

Wat betekent SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel zoekmachineoptimalisatie. Je zorgt er dus voor dat je website goed gevonden wordt door zoekmachines zoals Google. Dat kan je bereiken door allerlei technieken, algoritmes en contentvereisten toe te passen op jouw webpagina’s. Wanneer je SEO goed in elkaar zit, verschijn je bovenaan in de zoekresultaten. En dat levert natuurlijk meer zichtbaarheid op naar (potentiële) klanten toe. Search Engine Optimization vormt tegenwoordig dus een niet te onderschatten onderdeel van je marketing en brandingstrategie.

Op welke manier kan je Search Engine Optimization toepassen?

Voor een goede zoekmachineoptimalisatie, moet je met heel wat zaken rekening houden:

  • Technische parameters zoals een korte laadtijd, beveiliging, title tags, meta description…
  • UX en customer experience waarmee de tevredenheid van je bezoeker wordt bedoeld. Die lijkt vooral samen te hangen met een gebruiksvriendelijke en duidelijke navigatiestructuur.
  • Copywriting en content SEO. Niet alleen moet je gevonden worden op bepaalde keywords, je moet je doelgroep ook tevreden stellen met je content. Een antwoord bieden op hun vragen bijvoorbeeld, of hen interesseren en emotioneren.
  • Autoriteit opbouwen door link building. Wanneer andere websites naar jouw website linken, krijg je een hogere autoriteitsscore. Ook interne links verhogen je vindbaarheid.

Indien je op alle vlakken goed scoort, word je dus vaker gevonden door zowel zoekmachines als menselijke bezoekers. Maar vaak blijkt het niet zo eenvoudig om aan alle SEO-voorwaarden te voldoen.

Waarom kiezen voor SEO-consulting?

Enkele keywords bepalen die veelvuldig opgezocht worden, lukt je misschien zelf nog. Complexe Google-algoritmes doorgronden, vergt daarentegen al een behoorlijke IT-kennis. Ook is het niet zo simpel om te weten waar je juist welke technische elementen moet plaatsen op een webpagina. Daarom is het logisch om je zoekmachineoptimalisatie te laten afhandelen door een extern consultingbedrijf. Zij hebben een zekere expertise opgebouwd, waardoor ze je SEO meteen op de juiste manier kunnen aanpakken. Zo spaar je zelf ook heel wat tijd uit en ben je zeker van een uitstekend resultaat.

Daarnaast is er een erg dunne grens tussen SEO optimaal implementeren of zoekmachines manipuleren. Wanneer Google bijvoorbeeld links detecteert die niet logisch zijn, kunnen er afstraffingen volgen. Met als gevolg dat je juist lager belandt in de zoekresultaten. Ook daar kan een gespecialiseerde SEO-consultant je voor behoeden.

Tenslotte verandert SEO continu. Met welke technieken, algoritmes of andere zaken je rekening dient te houden, is soms moeilijk bij te houden. Een consultant is gegarandeerd op de hoogte van de nieuwste trends.

Competenties benoemen, verbinden en doen groeien. Dat is onze uitdaging.


Hoe zorgt u ervoor dat u hoog op de eerste pagina van Google prijkt? En dat mensen ook op uw link klikken?
Bij eXsto begeleiden we bedrijven in hun digitale groei. Internet en digitaal zakendoen is ondenkbaar geworden in onze moderne samenleving.